((پایگاه فرهنگی مذهبی منتظریین))

((پایگاه فرهنگی مذهبی منتظریین))

{{در این وبلاگ سعی بر این شده است که شناخت بهتری از دین اسلام و معارضان آن و یادی از دست آورد های شهداء جنگ تحمیلی}}
((پایگاه فرهنگی مذهبی منتظریین))

((پایگاه فرهنگی مذهبی منتظریین))

{{در این وبلاگ سعی بر این شده است که شناخت بهتری از دین اسلام و معارضان آن و یادی از دست آورد های شهداء جنگ تحمیلی}}

فرازی از زندگی نامه شهید فضل ا... چغلوند

شهید فضل ا... چغلوند همانقدر از غرور و تکبر بیزار بود به تواضع و فروتنی عشق می ورزید، در برابر والدین و بزرگان ادب و احترام را رعایت می نمود و عاشقانه مطیع او امر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود، در تمام فعالیت های مذهبی، انقلابی و اجتماعی مشتاقانه شرکت می کرد.


شمع فروزان محفل عاشقان، دانش آموز بسیجی، شهید فضل ا... چغلوند در خانواده ای مذهبی، کشاورز و زحمتکش در بخش چغلوندی پا به عرصه گیتی نهاد.

تحت توجهات والدین بزرگوار و با ایمانش، تربیت صحیح اسلامی را فرا گرفت. تحصیلات خود را با تحمل مشکلات فراوان و محرومیت به عنوان دانش آموزی پرتلاش و ساعی   تا سطح سوم دبیرستان طی کرد و همزمان با تحصیل دوش به دوش والدین برزگوارش در مزارع کشاورزی به کار پرداخت.

وفار، متانت، حجب و حیاء و کم گوئی از خصوصیات بارز اخلاقی این شهید والامقام به شمار می رفت.

او همانقدر از غرور و تکبر بیزار بود به تواضع و فروتنی عشق می ورزید، در برابر والدین و بزرگان ادب و احترام را رعایت می نمود و عاشقانه مطیع او امر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود، در تمام فعالیت های مذهبی، انقلابی و اجتماعی مشتاقانه شرکت می کرد.

در زمان جنگ تحمیلی این جوان غیرتمند ماندن را جایز ندانست و به خیل لشکریان مخلص خدا بسیجیان عاشق و فرهیخته پیوست و در میدان جهاد با کفار متجاوز حاضر شد و مدت ها دلاورانه در سنگرهای دفاع مقدس به نبرد با یزیدیان برخاست و در یکی از عملیات های پیروز از ناحیه دست راست و سینه مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و به سختی مجروح گردید و پس از کسب سلامت نسبی مجدداً راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید.

سرانجام در منطقه عملیاتی ماووت در خاک دشمن منادی تکبیر سرخ ا... و اکبر گردید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این شهید والامقام در فرازی از وصیت نامه خویش می فرماید:

من با آغوش باز به استقبال شهادت میروم، اگر لایق آن باشم خداوند انشاا... قسمتم خواهد کرد.

از خانواده عزیزم می خواهم صبر را پیشه کرده و شکر خداوند به جای آورند. به جوانهای عزیز میهنم توصیه می فرمایم وحدت کلمه را حفظ کرده و مدافع آرمانهای انقلاب باشند.1

روح پاکش شاد و راهش مستدام باد. آمین یا رب العالمین...

پی نوشت ها:

1.ک/ رمز و راز جلد 1

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.